woensdag 11 juni 2014

Mijn 10 laatst gedownloade nummers - juni 2014

Vandaag deel ik 10 nummers met jullie. Deze muziek heb ik recent gedownload - om precies te zijn: de afgelopen twee, drie weken. Ik heb deze nummers gedownload op mijn iPod op de (betaalde) app FreeMusic. Kijk snel mee als je benieuwd bent! Ik link alle clips erbij, zo doe je wellicht zelf ook wat inspiratie op!

Ik begin met de 'oudste' en ga zo naar de steeds nieuwere nummers.

The Man - Aloe Blacc

Nummers doet me aan het begin met dat 'You can tell everybody' enorm denken aan Your Song van Elton John. Iemand die dit ook heeft? Ik ken dit nummer al een aardig tijdje, maar heb 'm pas net gedownload. Dat heb ik bij meerdere liedjes, dat zul je zo ook wel zien.Ik vind dit verder gewoon een heel fijn nummer, ook al begint hij me wel wat te vervelen. 

"I've been through the worst, but still give my best."

 Stop For A Minute - Keane ft. K'Naan

Dit is nog zo'n nummer: ik ken 'm al heel lang, maar was hem vergeten toen mijn iPod opeens als de nummers die ik had verwijderde. Ik vind de combinatie van de soms rauwe, ruwe stem van de zanger van Keane in combinatie met de donkere, mooie stem van K'Naan echt heerlijk. Verder is de tekst ook heel mooi!

"Sometimes I wanna change everything I've ever done. Too tired to fight and yet too scared to run."

Is Anybody Out There - K'Naan ft. Nelly Furtado

Ik had dit liedje pas in m'n hoofd, terwijl ik de titel niet wist. Een dag later kwam 'ie op de radio en heb ik hem gedownload. Heel toevallig! Mooi nummertje dit, wel een beetje depri-tekst. Zoals je ziet vind ik K'Naan's muziek wel prettig! 

"I don't wanna be left, left in this world tonight. Am I alone in this fight? Is anybody out there?"

Cryin' - Aerosmith

Ik kan bij deze wel de hele tekst als mooie quote typen. Een van de beste nummers ooit! Ik ben echt een tijdperk te laat geboren, ik vind deze muziek zo mooi! Aerosmith is een van m'n favorieten.

"All I want is someone I can't resist. I know all I need to know by the way I got kissed"
"I was cryin' when I met you, now I'm dying to forget you."

Unfaithful - Rihanna

Ook weer een gouwe ouwe dit. Af en toe verwijder ik nummers die ik zat ben: dat heb ik dus een tijd geleden met deze gedaan. Ik miste hem en hij is weer terug! Prachtig, RiRi! Heel sterk nummer, weer een depri-tekst, maar dat zit in al mijn favoriete nummers wel. Ik begin het nummer wel weer een beetje zat te worden, maar ja... niks aan te doen! 

"And I know that he knows I'm unfaithful and it kills him inside to know that I am happy with some other guy."

With You - Matt Simons

Probably het mooiste nummer dat dit laatste decennium gemaakt is. En anders staat 'ie zeker in de top 10. Té prachtig dit, ik kan hierbij serieus huilen (soms). Ik snap ook niet dat ik deze tot nu toe niet op m'n iPod had, ik was ervan overtuigd dat dit wel zo was!
"I'll be with you, I'll be waiting for you on the other side. And the winds that blow they'll guide you home, get you through the night. It'll all be right."

Sight Of The Sun - Fun.

Aaaaah I love Fun. Leuk nummer (alweer) van ze, het is hun nieuwste en er zit zo'n lekker deuntje in, vooral bij het stukje "For everyone, I'm out to prove wrong..." enzovoort. Aanrader!

"So if you wanna leave, if you wanna go. I can't bare to sleep without you in my arms."

The Scientist - Boyce Avenue

Ja, dit is een cover. Meestal vind ik dat covers een nummer verpesten, maar de Boyce Avenue covers maken een nummer juist beter (vaak). Weer een mooie dit, maar niet hun beste. Ik weet niet of deze zo lang op m'n iPod blijft.

"Nobody said it was easy. It's such a shame for us to part. Nobody said it was easy. No one ever said it would be this hard. Oh take me back to the start."

In Your Arms - Chef'Special

BESTE BAND VAN DIT RIJTJE. LOVE.
"It's my heart that's been missing you and it's the heart I need to listen to."
"From the day that I met you, I stopped feeling afraid. In your arms I feel safe."

In My Dreams - Loren Nine

Kent iemand die Bose reclame met Marco Borsato en een soort 'The Voice' nabootsing? Dat liedje! Ik zocht er heel lang naar en kwam op deze uit, maar toen was 'ie nog niet uit. En nu wel! Wat een mooi liedje. En dat meisje is gewoon Nederlands! Wauw. 

"If the ground shakes and the sky grumbles, I will be here where I belong."

Dat waren ze alle tien! Stuk voor stuk aanraders!

Dit vind je waarschijnlijk ook leuk:



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hey! Ik vind het heel leuk als je een reactie plaatst! Dit kan een tip zijn, een opmerking of een vraag. Laat je reactie hieronder achter en ik zal (als het kan) reageren! Xxx