dinsdag 11 maart 2014

Essence Lipstick & Lipgloss

Vandaag heb ik een review van twee lipproducten voor jullie, de Essence XXXL longlasting lipgloss in 1 Baby Doll's Favourite (€2,39) en de Essence longlasting lipstick in 13 Love Me. De kleurtjes lijken op het eerste oog erg op elkaar, maar eigenlijk lijken ze juist helemaal niet op elkaar! Kijk snel verder!


Allereerst de lipstick. Wat algemene informatie: de lipstick heet Love Me en heeft nummer 13. De huls is mat zwart met in het midden een gekleurde cirkel; in de kleur van de lipstick. De lipstick bevat 3 gram en kost €2,39. Hij is te koop bij Kruidvat (onder andere). De lipstick zelf is een soort roze (een van de vele soorten) met een tikkie koraal er doorheen gemixt en in de lipstick staat het Essence-logo afgedrukt.

De lipstick is niet echt longlasting, maar glijdt heerlijk over de lippen, zit mooi, is een echt my-lips-but-better kleurtje en de kleur is mooi. Op de foto lijkt hij erg fel, dit valt wel mee. Zeker op mijn erg gepigmenteerde lippen (die bijna dezelfde kleur zijn als Natural Beauty) valt dat een klein beetje weg. De kleur is iets minder paars dan mijn favoriet Natural Beauty, maar ook zeker mooi. Toch overtreft hij Natural Beauty niet. Dit is het verschil (links Natural Beauty en rechts Love Me).

Zoals je ziet is Love Me iets meer koraal-rood-roze en Natural Beauty meer paars-roze.

Voordelen:

  • Budget!
  • Mooie kleur
  • Trekt niet in de lijntjes
  • Verkrijgbaarheid
Nadelen:
  • Niet longlasting
  • Op gepigmenteerde lippen valt de kleur haast weg


Dan de lipgloss. Ook deze kost €2,39 bij o.a. Kruidvat en bevat 4,5 ml. De naam is Baby Doll's Favourite en het nummer: 1. Deze gloss heeft een 'mirror shine finish', wat zeker klopt: je kunt jezelf bijna in mijn lippen zien als ik deze draag. De applicator is erg zacht, maar ik vind 'm niet fijn: naar mijn mening brengt hij niet genoeg product in één keer aan. Kleur geeft 'ie op de lippen haast niet af, de kleur die je op de foto ziet is de kleur van mijn lippen zelf (lijkt links en rechts verschillend, dit komt door de flits). De kleur glanst enorm en helaas plakt 'ie ook aardig.

Neh, niet zo'n fijn product dit, naar mijn mening.

Voordelen:

  • Budget!
  • Verkrijgbaarheid
  • Mooie kleur (op de hand-swatch)
Nadelen:
  • Plakt
  • Geeft haast geen kleur af
  • Geen fijne applicator 
  • Niet zo longlasting en caring als 'ie belooft

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hey! Ik vind het heel leuk als je een reactie plaatst! Dit kan een tip zijn, een opmerking of een vraag. Laat je reactie hieronder achter en ik zal (als het kan) reageren! Xxx