vrijdag 6 december 2013

Producten die ik niet fijn vind #1

Er zijn een aantal dingen die ik heb maar écht niet fijn vind, miskoopjes dus. Ik wil ze aan jullie laten zien, zodat je nog wel een keertje nadenkt voordat je 'm koopt, maar het kan natuurlijk ook zijn dat je ze wel fijn vind. Dat kan, maar dit is mijn mening en dit zijn de producten die ik niet fijn vind! :)

Doucheproducten


Ik heb twee doucheproducten die ik echt niet fijn vind. De eerste is de Nivea Creme Soft Peeling shower & scrub. Heel leuk, dat twee-in-een idee van een showercream en een scrub, alleen ik vind de geur zo mannelijk... ik heb het gevoel dat mijn vader dit een heerlijke geur vind, ik vind 'm niks. Het is zo'n typische mannengeur. Ook vind ik de substantie niet fijn, de scrub is te grof voor mijn huid en ten derde zitten er parabenen, alcohol en parfum in. Mweh.
Het volgende product is van The Body Shop en volgens mij ging hij uit het assortiment toen ik 'm kocht, hij was toen namelijk maar €3. Het is een douchegel van de Earth Lovers lijn in de geur Fig & Rosemary. Wat stinkt deze, echt... Ik ben geen fan van die natuurlijke producten met een geur alsof het net geplukt/geoogst is. Heel jammer.

Verzorgingsproducten

Allereerst twee Nivea dagcrèmes. De eerste is de Nivea aqua effect hydraterende dagcrème voor de normale tot gemengde huid. Mijn probleem met deze is dat mijn huid er erg rood van wordt. Ik weet niet wat erin zit, er staat geen ingrediënten op, maar veel goeds zal het dan niet zijn. Bovendien vind ik de substantie erg vet, terwijl dit voor de normale huid is. Jammer, Nivea. Nadat ik deze dagcrème had geprobeerd, besloot ik de variant voor de gevoelige huid te proberen, namelijk de Nivea Visage voedende dagcrème voor de droge of gevoelige huid. Nu heb ik geen droge huid, dus ook deze crème was weer te vet voor mij, maar ik had ook niet het gevoelig dat hij voedend genoeg is voor de droge huid. Heel jammer. Ik ben niet zo'n fan van Nivea, tegen veel van hun producten kan mijn huid niet. 

Ook over dit product ben ik niet zo te spreken. De Sence Shea Butter Body Butter (Action) zorgt voor een erg trekkerig gevoel op mijn huid. Ook duurt het lang totdat hij ingetrokken is en is hij niet zo heel erg voedend. Bovendien is gelijk het tweede product van het lijstje (na water) alcohol en daarna komt paraffinum liquidum; minerale olie. Ook zitten hier parfum en parabenen in, ik gebruik dit product dus echt niet graag! 

Make-up

Allereerst drie gezichtsmake-upproducten. De Catrice Matt Mousse Make-up in 050 Sand Beige is de verschrikkelijkste foundationmousse ever. Als je teveel gebruik maakt 'ie je huid cakey, als je te weinig gebruikt heb je geen dekking. Bovendien brengt het heel oneffen aan en is het resultaat nooit mooi. Ook is de kleur te donker, maar dat komt omdat dit een van mijn eerste make-up producten was.
Ook de Catrice BB Allround Foundation in 010 Light Beige is niet mijn ding. Ik weet dat iedereen er heel enthousiast over is, maar ik vind 'm helemaal niet fijn, hij geeft gewoon geen mooi effect! Het derde product is de Essence PureSkin anti-spot cover stick in 01 Beige. Deze kleur, de lichtste die er te krijgen is, is alsnog best donker. Ook brengt de stick niet goed aan (oneffen) en is het resultaat cakey. Hmmm...

Dan de Catrice Waterproof Topcoat. Dit is een topcoat voor je mascara. Dit product maakt de mascara echt waterproof, het werkt supergoed, maar de substantie en hoe het product eruit ziet... Juk. Ook brengt het daardoor niet goed aan en krijg je doorzichtige klontjes, die wel wegtrekken, maar toch... Ik zal het even laten zien:
Zo kwam hij dus de eerste keer al uit de verpakking, bleh. Verder gebruik ik het product wel met plezier :)

Twee lipbalms van drogisterijmerken. Dat kunnen ze beter niet doen. Deze lipbalms, de Essence Kiss Care Love Lipbalm in 03 Fruitylicious en de MNY myBalm zijn allebei zo hard, dat kan je gewoon niet uitsmeren. Ook hydrateert het niet. Leuk bedacht, maar nee, doe maar niet meer.

En het laatste product, de NYC Liquid Lipshine in 576 Prospect Pink. Deze is gewoon té licht voor mijn lippen en hij plakt zó erg, ieeeel.

Dat waren mijn dislikes van de afgelopen tijd! Xoxo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hey! Ik vind het heel leuk als je een reactie plaatst! Dit kan een tip zijn, een opmerking of een vraag. Laat je reactie hieronder achter en ik zal (als het kan) reageren! Xxx