dinsdag 5 november 2013

Mijn favoriete boek en dvd van dit moment

Ik wil jullie graag mijn favoriete lees- en kijkstuff van dit moment laten zien.
Zelf lees ik niet zoveel boeken, veel meer tijdschriften (daar heb ik er dan ook súperveel van), maar pas las ik een boek wat me tranen gaf. Het gaat om dit boek:

Jenny Downham - Voor Ik Doodga
De internationale bestseller over een meisje van 16 dat weet dat ze nooit 17 zal worden.
Voor ik doodga
Ik heb de filmeditie van dit boek, maar de film wil ik niet zien; ik ben bang dat hij me teleurstelt. Het boek gaat over Tessa van 16 met leukemie. Ze heeft nog maar een korte tijd te leven en wil er alles uithalen, dus maakt ze een lijst van tien uiteenlopende dingen die ze nog wil doen voordat ze doodgaat (o.a. seks, autorijden, beroemd worden, verliefd worden). Terwijl ze de dingen van haar lijst uitvoert, wordt haar ziekte steeds erger en uiteindelijk komt ze te overlijden.
Het boek wordt vanuit Tessa's oogpunt beschreven en is soms een beetje verwarrend met korte zinnetjes. Vooral het einde van haar leven is heel apart maar wel heel mooi en bijzonder beschreven. Dit is een stukje ervan:

Mijn naam draait om een rotonde.
Op een strand aangespoelde inktvissen.
Een dode vogel op het gras.
Miljoenen maden overrompeld door het zonlicht.



'Dag Tess. Kom maar bij me spoken als je dat wilt. Ik vind het niet erg.'


Wat je krijgt als je een egel met een slang kruist.
Een muis die onder water wordt gehouden met een lepel.
Drie belletjes die ontsnappen, het een na het ander.

Zo gaat het nog enkele pagina's door, soms een beetje verwarrend. Verder leest het boek heel fijn, ik vind het echt een aanrader. Ikzelf heb 'm gekocht bij de Bruna, maar hij is ook te koop op Bol.com voor €10, wat ik een heel mooi prijsje vind.

Ik hou van dvd's, maar de Nederlandse doen me niks. Daar kwam verandering in toen ik deze vakantie (eindelijk) een dvd die bovenaan mijn wishlist stond, kocht:

Kluuns Komt Een Vrouw Bij De Dokter
Een film van Reinout Oerlemans
Films met Carice doet het bij mij altijd wel goed en bovendien is dit een film waar ik ontzettend om kan huilen, dat betekent toch wel dat 'ie iets met me doet! Ik denk dat iedereen deze film wel kent, maar als dat niet zo is: kijken! Ik heb de film gekocht bij de MediaMarkt maar je kan hem ook bij Bol.com kopen, nu in de aanbieding voor €7,99. Normaal is 'ie €10,99.

Komt Een Vrouw Bij De Dokter

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hey! Ik vind het heel leuk als je een reactie plaatst! Dit kan een tip zijn, een opmerking of een vraag. Laat je reactie hieronder achter en ik zal (als het kan) reageren! Xxx